Fit de winter door

Of u nu op wintersportvakantie gaat of niet, ook in de winter is het belangrijk om fit te blijven. Dat schiet er nog wel eens bij in omdat we nu eenmaal minder naar buiten gaan in het gure seizoen. Maar ook thuis kunt u prima aan uw conditie werken en uw spieren sterk en soepel houden!

Joggen in de winter in het bos

Eigenlijk is dat helemaal niet ingewikkeld. Het enige wat het van u vraagt, is een klein beetje doorzettingsvermogen. We hebben wat tips:

  1. Maak elke dag tussen de middag of juist aan het einde van de dag een ommetje. Stap een half uurtje flink door en u zit al aan de aanbevolen hoeveel matig intensieve beweging per dag.
  2. Pak eens wat vaker de fiets als u boodschappen gaat doen. Natuurlijk niet wanneer u groot inslaat, maar bijvoorbeeld als u even naar de bakker moet of toch nog iets bent vergeten in de supermarkt.
  3. Regent het? Dan zijn er genoeg dingen die u binnenshuis kunt doen om toch aan uw dagelijkse portie beweging te komen. Ga bijvoorbeeld de keuken poetsen of ruim de zolder op. Uiteraard kunt u ook ‘gewoon’ fitnessoefeningen doen. Er zijn tal van programma’s voor spelcomputers waaruit u kunt kiezen. Datzelfde geldt voor apps die u op uw smartphone of tablet kunt zetten.

Wintersporttraining
Ook als u niet op wintersportvakantie gaat is het leuk om de wintersporttraining gewoon op te pakken. De meeste sportscholen hebben een speciaal oefeningen-programma voor wintersporters. Is uw sportschool dicht of heeft u geen zin of geen tijd om ernaartoe te gaan? Kijk dan eens naar de oefeningen die de ANWB aanraadt en die u gewoon thuis kunt doen!

Heeft u een vraag of wilt u persoonlijk advies?

Heeft u naar aanleiding van informatie op deze pagina een vraag of wilt u persoonlijk advies? Vul dan het onderstaande reactieformulier in of neem contact met ons op. 

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.